Grażyna Światowy - ur. w 1949 r. we Wrocławiu. Absolwentka Wyższej Szkoły Ekonomicznej we Wrocławiu, mgr 1972 r.; dr 1981 r.; dr hab. 1990 r.; prof. nadzw. AE w Katedrze Badań Marketingowych. Rektor Wyższej Szkoły Handlowej we Wrocławiu (1997-2002).
Przynależność i funkcje w prestiżowych instytucjach: Westfalisches Forum für Kultur und Bildung – członek założyciel 2003; Międzynarodowy Instytut Kształcenia Europejskiego – członek Prezydium od 1999 r.; Stowarzyszenie Edukacji Menedżerskiej „Forum” – członek zwyczajny od 2002 r.; Polskie Towarzystwo Ekonomiki Gospodarstwa Domowego – czł. założyciel i czł. Prezydium; Stowarzyszenie Rektorów Uczelni Niepaństwowych (1997-2002); Europejskie Koło Gospodarcze przy Konsulacie Niemiec (1997-2002);
Kierownik naukowy w programie badawczym LEOMEP-MULTI – multimedialne nauczanie języków obcych dla kadr kierowniczych (2000-2002) w ramach Leonardo da Vinci. Kierownik naukowy projektu Europa – kompas kulturowy realizowany w programie UE: Socrates-Gruntwig (2001-2003). Koordynator i kierownik projektu COM-IN-EUROPE – komunikacja w nowej Europie wielu kultur językowych – nauczanie modułowe wyższych kadr technicznych, inżynierów i menedżerów 2003-2005 (w ramach Leonardo da Vinci). Wykonawca w projekcie KoKoLeLe – komunikacja i kooperacja w kształceniu ustawicznym, w ramach Socrates koordynowanej przez Uniwersytet w Paderborn (2003-2004
Wykonawca w projekcie Weiterbildungsmarketing in Europa (WIE), koordynowanym przez hvv-Institut des Hessischen Volkshochschulverbandes gGmbH, Niemcy (2003-2005). Promotor 5 doktorów. Autorka, bądź współautorka 98 publikacji:
„Zachowania konsumenckie”, AE Wrocław (1994); „Polskie szkolnictwo wyższe w procesie budowania europejskiego społeczeństwa wiedzy” (red.), WSH Wrocław (2001) „Erzeihungskonsens in Europas Schulen vom Gesichtpunkt der Erfahrungen des polnisches Hochschulwesens” [w:] Qualitätssicherung und Erziehungskonsens, Medien Verl. Bielefeld (2002); „Efektywny dział sprzedaży. Poradnik skutecznej organizacji i zarządzania aparatem sprzedaży dla kierujących działem handlowym”, Forum Poznań 2002.
Nagroda indywidualna Ministra Nauki, Szkolnictwa Wyższego i Techniki w dziedzinie badań naukowych, za pracę doktorską pt. „Kształtowanie konsumpcji gospodarstw domowych” 1982 r.
- Zachowania konsumentów, PWE, 2006 (bestseller)
- Polskie szkolnictwo wyższe w procesie budowania europejskiego społeczeństwa wiedzy (red.), WSH Wrocław, 2001
- Efektywny dział sprzedaży. Poradnik skutecznej organizacji i zarządzania aparatem sprzedaży dla kierujących działem handlowym, Forum Poznań 2002
- Marketing [w:] Wprowadzenie do zarządzania firmą w gospodarce rynkowej – wykłady wybrane, AE Wrocław, 2004
- Erzeihungskonsens in Europas Schulen vom Gesichtpunkt der Erfahrungen des polnisches Hochschulwesens [w:] Qualitätssicherung und Erziehungskonsens, Medien Verl. Bielefeld 2002
- Polityka marketingowa w szkolnictwie wyższym, [w:] Marketing Usług Profesjonalnych, Poznań 2002
- Marketingowa orientacja na klienta w zarządzaniu szkołą wyższą, w: “Marketing szkół wyższych”- WSB Poznań 2004, s. 139-147 w perspektywie integracji europejskiej, AE Kraków, 2003
- Problemy internacjonalizacji w działalności edukacyjnej szkół wyższych, W: Badania przestrzenne rynku i konsumpcji a polityka regionalna Unii Europejskiej, Wyd. AE Wrocław 2004, s.96 – 105
- Język jako podstawa komunikacji marketingowej w Europie wielu kultur, [w:] Euromarketing. Przedsiębiorstwo i konsument
dr hab. Grażyna Światowy, prof. UE
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Wydział Nauk Ekonomicznych
Instytut Marketingu
Katedra Badan Marketingowych
tel. 071/3680 232