E
e-Business
Od electronic business - model prowadzenia biznesu opierający się na szeroko rozumianych rozwiązaniach teleinformatycznych, w szczególności aplikacjach internetowych. Termin wprowadzony w 1995 roku przez IBM. eBiznes nie powinien być mylony z e-commerce (elektronicznym handlem), który ogranicza się do promocji i sprzedaży artykułów w sieci. Pojęcie elektronicznego biznesu obejmuje m.in. wymianę informacji między producentami, dystrybutorami i odbiorcami produktów i usług, zawieranie kontraktów, przesyłanie dokumentów, prowadzenie telekonferencji, pozyskiwanie nowych kontaktów, wyszukiwanie informacji, etc.
Ekonometria
Dział ekonomii zajmujący się mierzeniem zależności występujących między różnymi wielkościami ekonomicznymi.
Etyka w biznesie
Szczególna odmiana etyki jako działalności badawczej. Jest nastawiona na postępowanie człowieka w sferze interesów, a nie na inne aspekty jego życia. Kwestie etyczne są tutaj przedstawione w postaci pytań: czy słusznym jest podjęcie przez nas określonego działania czy też nie, czy jest ono dobre, czy warto działać zgodnie z normami etycznymi w interesach itd.? Ma to ogromne znaczenie praktyczne i służy w dużej mierze zapewnieniu naszej działalności lepszej, bardziej racjonalnej postawy i uzasadnienia. Ważnym jest określenie, jakimi pojęciami posługuje się etyka biznesu. Są to: sprawiedliwość, uczciwość, prawda, słuszność. Łączy dzięki temu dwa elementy, jakimi są: analiza naukowa i praktyczne aspekty sytuacji w rzeczywistym biznesie.