M

Makroekonomia

Plik MP3

Dział ekonomii, którego przedmiotem badania jest gospodarka nar. jako całość, zwł. dochód nar., płace, zatrudnienie, konsumpcja i inwestycje, bilans płatniczy i wzrost gospodarczy.

Marketing

Plik MP3

Działania gosp. dotyczące sprzedaży, dystrybucji, reklamy, planowania produkcji, badań rynku; celem m. jest z jednej strony przystosowanie przedsiębiorstwa do zmiennych warunków rynku, z drugiej zaś — oddziaływanie i kształtowanie rynku.

Mikroekonomia

Plik MP3

Dział ekonomii, którego przedmiotem badania są poszczególne rynki, przedsiębiorstwa i gospodarstwa domowe.

Monetaryzm

Plik MP3

Kierunek we współczesnej ekonomii, opozycyjny wobec keynesizmu; jego przedstawiciele uznają inflację za zjawisko gł. pieniężne, spowodowane nadmierną emisją pieniądza; zalecają dostosowanie emisji pieniądza do tempa wzrostu gosp. i prowadzenie polityki propodażowej.

Monopol

Plik MP3

Struktura rynkowa charakteryzująca się: występowaniem na rynku tylko jednego dostawcy danego towaru, który kontroluje podaż i ceny, oraz wielu odbiorców; oraz występowaniem barier uniemożliwiających innym firmom wejście na rynek (np. ustawodastwo, patenty, koszty itp.);

Motywowanie

Plik MP3

Jako element zarządzania, polega na takim wykorzystywaniu mechanizmów motywacji, by zapewniały zaangażowanie pracowników na rzecz sukcesu organizacji, zachęcały do podnoszenia kwalifikacji i dawały satysfakcję z pracy. System motywacyjny: system oddziaływań organizacji na uczestników, którego celem jest zachęcenie ich do podejmowania zachowań korzystnych oraz unikania zachowań niekorzystnych z punktu widzenia całości.


Projekt jest częścią serwisu internetowego Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i rozpowszechnianie tylko za zgodą właściciela.
Design: Centrum.pl